Gokväll!
Både igår och idag har jag suttit och försökt att räkna ut vad jag skulle kunna ha för årsinkomst om jag är egenföretagare, de e nåt som jag ska fylla i på pappret till F-skattsedeln nämligen.
Har funderat fram och tilbaka på detta, hur ska jag kunna räkna ut de? är det nåt som MÅSTE stå med på pappret när jag skickar in de? Jag menar, ena veckan kan jag ha fullbokat varje dag, andra veckan ingenting?
När jag sat och räknade så räknade jag också bort 4 veckor som semester på hela året. MEN det är lite svårt att ta semester på sommarn då det ligger en hel del bokningar, så det är ingenting att garantera heller att jag kan plocka ut 2 veckor på sommarn?
Sen är det moms och skatt och allt de där som ska räknas både in och ut. Jag fattar 0.

Skulle gått till skatteverket idag och pratat med dom och verkligen få den hjälp jag behöver och få svar på mina frågor, men de va la klart att dom skulle ha stängt och öppna inte förrän den 6:e så de sket ju sig rent ut sagt. Now what? Visst kan jag ringa, men nu är det skärtorsdag imorgon sen är det sån där pippigul tid som folk kallar påsk, ouff. Samtidigt är det lättare att sitta med en handläggare som verkligen kan förklara och det är lättare för mig att visa vad det är jag behöver hjälp med.

Och bokföring? Hur ska man göra de?
Det är mycket att ta in och lära sig haha, inte bara att starta ett företag och se hur de går, nej nej. Det är allt upptill med.
Lovar, bara för att jag kommer ställa till de för mig själv (inte med flit) kommer jag missa nåt så litet som at spara kvitton eller nåt sånt. Glömmer jag de, ja då är det helt enkelt inte meningen att jag ska ha ett företag.
Får se hur de går! Har gått på påsklov nu och är ledig hela nästa vecka, får gå in på skatteverket någon dag i nästa vecka och se om dom kan hjälpa mig.
Men nu ska jag fortsätta att pyssla med lite småfix, sen sova.
/ Elvira
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=V5Z5k_p6A68&feature=youtu.be,

Kommentera

Publiceras ej